keskiviikko 20. toukokuuta 2015

Terkkuja Baleaareilta!

Keittelin tässä kahvit ja ajattelin tulla kertomaan kuulumisia täältä Baleaareilta. Päivät on ollu täynnä tohinaa, hyvä että on malttanut nukkua, kun joka kolo pitäisi tutkia. Tämähän on jo aiemmin tullut todettua, että viikko on aivan liian lyhyt aika matkustipa minne tahansa. Jo ennen matkaa suunniteltiin missä käydään ja mitkä jätetään suosiolla pois matkasuunnitelmista.

Ollaan saatu nauttia auringosta, on uitu merellä sekä altailla. Tiistaina kävimme kävelemässä Alcudian vanhassa kaupungissa. Menimme sinne taksilla ja haastetta taksin tilaamiseen toi jo se, ettei yksikään taksikuski puhunut englantia. Respan kautta saatiin kuitenkin taksi hommattua. Olin lukenut, että taksi maksaa täällä saman verran kuin Suomessa, mutta pääsimme alle 7 eurolla matkustettua eli hinta oli kyllä reippaasti alle Suomen hintojen.

Vanhasta kaupungista.

Auringosta on nautittu ja kuumuudesta muistettu valittaa! ;)

Ja miksi pitiki valittaa.. eilen ja tänään ei aurinko ole ihan pilvettömältä taivaalta paistellut. Matkalaukusta joutui jo pitkähihaistakin kaivelemaan. Siltikin joka hetkestä otetaan kaikki irti. Eilen vuokrattiin autot. Me vuokrasimme 7 hengen auton 50 eurolla + 3 eurolla turvakaukalon. Muut 5 henkeä vuokrasivat normaalin henkilöauton 25 eurolla. Halvemmallakin olisi autot varmasti saanut, mutta me vuokrasimme ne suoraan hotellilta. Noin tunnin matka kohti Sa Coman Zoo Safaria voisi alkaa.

Täällä on ihan uskomattoman hyvässä kunnossa tiet ja kaikkialla siistiä ja puhdasta. Minä nautin pelkääjänpaikalla maisemista niin kauan kunnes eksyimme. Olimme vuokra-autoinemme jossain labyrinttikaupungissa. Sieltä ei meinannut päästä millään pois ja niin pitkään meitä huvitti, kunnes olimme yhdensuuntaisella kadulla jumissa, hehheh, siinä jo hymyt hyytyi hetkeksi. Välillä ne kadut oli niin ahtaat, että jos alkuperäisten suunnitelmien mukaan olisimme vuokranneetkin ison pakun, niin siellä oltais varmaan vieläkin jumissa. Jotenkin me kuitenkin sieltä pois päästiin ja matka jatkui.

Zoo Safarilla sai valita hyppääkö sellaisen avonaisen katujunan kyytiin vai ajaako reitin omalla autolla. Ensin oltiin lähdössä vuokra-autoilla matkaan, mutta onneksi hyppäsimmekin junan kyytiin. Kokemus oli hienonpi niin. Lapset pääsivät syöttämään kirahveja, apinat hyppelivät junan kyytiin ja seeprat myös kulkivat pitkän matkaa vierellä. Laukuista piti pitää tiukasti kiinni, ettei sukulaisemme käy nappaamassa niitä. Minä olin vielä pakannut lapsille banaaneja evääksi laukkuun :) Apinoita oli tosi paljon ja kyllä siinä välillä ehkä vähän jännittikin kun huomasit että samassa kyydissä matkustaa apinoita ! Kuljettajalla oli mukana ase ja ruoska, muttei se meidän aikaan joutunut niitä käyttämään. Pelkkä aseen näyttäminen apinoille sai ne perääntymään. Naurettiinkin, että ei ehkä meillä Suomessa tällainen safarikyyti olisi mahdollinen. Itse kuljettahan veti junaa pakulla ja ikkunoissa oli kalterit, me istua törötettiin perässä avonaisessa junanvaunussa.:D

'

Kuvat Safarilta on todella huonoja. Ei ollut minun juttu yrittää kuvata liikkuvasta junasta ja taisi linssikin olla jotain töhnää täynnä. Mutta joka tapauksessa ylempänä kuva turisteista, jotka päättivät kiertää safarin omalla autolla. Apinoita oli välillä viisikin kyydissä ja siinä ne pyörivät katolla ja konepellillä koko safarin ajan. Parkissa näimme myöhemmin kyseisen auton ja suoraan on saanut kyllä ajella auton pesulaan. :D

Kaikki lapset Heikkaa lukuunottamatta kävivät syöttämässä tätä kaunokaista.

Safarilta ajelelimme Alcudian satamakadulle syömään ja tehtiin siinä vähän ostoksiakin.

Alcudiassa on kaksi Lidliä ja eilen käytiin toisessa ostoksilla. Lähinnä ostettiin vaan ruokaa ja paljon limppareita ja mehuja. Markus osti sieltä iltaoluensa 12-packin 3,9e:lla. Litran punaviini 0,69e.

''
Jahvat tulloo!!

Ps. Luin ennen matkaa ainoan miinuksen Mallorcalta ja se oli röyhkeät Britit. En tiedä siitä röyhkeydestä, mutta kyllä niitä on täällä aivan liikaa. :D tänään kuulin parin turistin puhuvan Suomea, muuten ollaan saatu kyllä keskenämme höpötellä.