sunnuntai 17. toukokuuta 2015

Lomalla viimeinkin

Maanantai ja aamuaurinko nousee, yksi kokonainen päivä takana ja hymyilyttää kyllä, vihdoin ollaan täällä ihanalla Mallorcalla. Aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta, eilen saatiin nauttia lämpimästä päivästä samalla kun tutustuttiin paikkoihin. Aamu aloitettiin ravintolassa englantilaisella aamiaisella ja sen jälkeen lähdimme rannalle ihastelemaan upeaa rantaviivaa turkoosine vesineen. Ihmiset on ystävällisiä ja liikenne rauhallista. Lapset nauttivat, me nautimme, tästä ei vois loma enää paremmaksi muuttua..

Saapumispäivänä kaikki ei kuitenkaan mennyt suunnitelmien mukaan. Omatoimimatkailijoita kun olimme, oli lennot ostettu erikseen norwegianilta ja majoitus booking.comin kautta. Näin säästimme useamman tonnin. Lento sujuikin hyvin ja kyseistä lentofirmaa voikin hyvin suositella käytettäväksi. Palvelu lennolla oli paljon parempaa mitä aiemmilla lennoilla muilla lentoyhtiöillä.

Perillä Palma de mallorcalla olimme hiukan etuajassa ja siinä meillä olikin hyvää aikaa saada matkatavarat käsiimme ja suunnistaa bussille. Lentokenttäkuljetus oli myös otettu erikseen, sen kanssa ei myöskään ollut mitään ongelmia.

Saavuimme Alcudiaan alkuillasta, suunnitelmat oli selvät: sisäänkirjautumisen jälkeen lähdetään syömään vielä ennen nukkumaanmenoa. Matkaväsymystä lapsissa sekä meissä aikuisissakin oli hiukan havaittavissa. Mutta sittenpä alkoikin nämä meidän ongelmat. Bookingin kautta tehty varaus meillä sekä meidän matkaseuralaisilla oli respan henkilökunnan mukaan tehty väärin. Meidän varaus oli neljälle aikuiselle, kun piti olla 2+5, ja matkaseuralaisilla sama homma. Maksimi majoittujamäärä huoneissa on kuusi, meitä oli seitsemän. Siinä alkoi pikku hiljaa verenpaineet nousta ja näytimmekin lopulta tekemämme varauksen ja kyllä, varaus oli tehty oikein, vika oli nyt jossain muualla. Hetken mietinnän jälkeen meille kuitenkin järjestyi huoneet, meille ja seuralaisille samasta rakennuksesta. Hotelli, johon siis majoituimme on "hotellikylä" ja näitä hotellirakennuksia on varmaan lähemmäs 10.

Noniin, sisäänkirjautumisen jälkeen aloimme suunnistaa hotellia kohti ja kyllä siinä hymyt hyytyi, kun kävelimme aulaan. Siinä työntekijä toivotti meidät hyvin tervetulleeksi samalla kun imi tupakkaa sisätiloissa ja haju oli mitä hirvein. Kävelimme hetken matkaa ja käännyimme, ei tämä voi olla kyllä oikea rakennus. Käytävät pimeinä, valot ei toimineet ja hissi oli jumissa. Vähän aikaa pyörittelimme karttaa kädessä ja totesimme, että kyllä tämä nyt vaan on se meidän hotelli. Roudasimme matkatavaramme kolmanteen kerrokseen, ilman hissiä, vaikka kovasti hissikyytiä tarjoteltiin kunhan se vaan saadaan rullattua alas ja toimintaan.. "uno momento" Joo kiitos, mutta ei kiitos.

Huone oli aivan järkyttävä. Lapset oli kauhuissaan. "loma on pilalla"!! Huone oli tunkkainen, sähköjohtoja roikkui seinillä miten sattuu, ovenkarmit homeessa, siivottu sitä ei oltu kyllä aikoihin, kattotuulettimen kun laittoi päälle, alkoi se heilua siihen malliin että kohta tipahtaa. Kyseisessä rakennuksessa ei paljon muita asukkaita näkynyt. Tuli sellainen olo, että meidät työnnettiin vaan jonnekkin missä on katto päänpäällä. Liekkö enää muuten käytössä koko rakennus? Keittiöstä puuttui kaikki tärkeimmät välineet, mitkä siellä piti olla ja mitkä helpottaisivat lomailuamme kummasti. Kello oli 21.30 kun istuimme siellä sohvalla ja totesimme, että tänne ei kyllä todella jäädä. Vauvansänkykin puuttui, kun sitä ei ollut varauksessa. "Voi jumalauta, kyllä se oli varauksessa"

Miehet lähtivät takaisin respaan, vaatimaan parempaa huonetta. Tässä vaiheessa matkaseurue ei päässyt enää avainkortilla huoneeseensa. Saimme uuden huoneen, sen piti olla parempi. Huone oli samasta rakennuksesta. Kävelimme huoneeseen sisään ja Niia juoksi pissille. Alkoi kiljuminen! Ei oo todellista, vessassa makasi järkyttävän iso kuollut torakka.

Istuimme alas, avasimme bookingin ja varasimme toisen huoneiston, eri firmalta. Miehet lähti respaan vaatimaan rahoja takaisin, me odoteltiin väsyneinä, kello oli 23.00.

Ensimmäinen yö oli maksettava, muuten saimme rahamme takaisin. Uusi hotelli näytti paljon paremmalta, mutta oli tuplasti kalliimpi. Tässä vaiheessa sillä ei kuitenkaan ollut mitään väliä, kunhan saisimme kunnon huoneet, ilman mitään torakoita ja loma pääsisi alkamaan. Hotelli olikin ihan alkuperäisen hotellin vieressä. Roudasimme tavaramme sinne ja olimme valmiita sisäänkirjautumaan, mutta meille ei ollutkaan huoneita. Olimme tehneet netin kautta jo varaukset ja yhtäkkiä meille ei ollutkaan huoneita. Miten tämä voi olla mahdollista? Lapset kävivät ylikierroksilla, mekin siinä samassa ja kaikki olimme jo ihan nälissämmekin, eikä meille ollut kattoa päänpäälle. Mitä me tehdään?

Päätimme lopulta kävellä takaisin alkuperäiseen hotelliin, olihan siitä jouduttu joka tapauksessa se ensimmäinen yö maksamaan. Aamulla vaaditaan jälleen uutta huonetta. Roudasimme siis tavaramme takaisin torakkalaan, Markus lähti hakemaan vielä pitsaa ja kahden maissa yöllä pääsimme nukkumaan. Väsyttikin niin paljon, ettei jaksanut kammoksua torakoita tai muita kauheuksia siellä.

Aamulla saimme käydä valitsemassa itsellemme samaan rahaan uuden huoneen ja lopulta kaiken sen painajaismaisen alun jälkeen loma pääsi alkamaan. Saimme sähköpostia ja puhelun yöllä varaamastamme hotellista, että siellä olisi ollut meille huoneita, respan ukko oli vaan ollut ihan pihalla. Meille tarjottiin korvaukseksi ilmainen yö ja ilmaiset ruuat hotellissa. Olimme kuitenkin jo saaneet uudet paremmat huoneet täältä eikä tavaroiden roudaaminen enää kiinnostanut, säästimmehän näin rahaakin.

Voitte uskoa, että kotiin palattua lähtee booking.comiin äkäinen viesti. Miten meidän perheelle varaus ylipäätänsä tänne onnistui kun meidän perheen koko ylittää maksimimäärän huoneessa?

Loppu hyvin, kaikki hyvin. Tuo sotku on jo unohdettu ja lomafiilikset on mahtavat! Tässä vielä kuvia ekoilta päiviltä, ne kertonee enemmän kuin tuhat sanaa!

Hyvä minä! "Rasvaan vasta kun mennään rannalle"

Miepä lähdenkin tästä ihoani rasvailemaan ja terassille aamupalalle!!